Publications
> Retrouvez toutes les publications scientifiques de nos chercheurs sur la plateforme d'Archives Ouvertes Hal-UA
Dernières publications
- ref_biblio
- Catherine Deffains-Crapsky, Caroline Marie-Jeanne, Abdel Malik Ola, Jonathan Labbé. Impact startups seeking legitimacy to get funded. ISBE Conference, ISBE (Institute for Small Business and Entrepreneurship), Nov 2024, Sheffield, United Kingdom. ⟨hal-04785915⟩
- Accès au bibtex
- ref_biblio
- Karine Le Rudulier, Frédérique Chédotel, Caroline Ruiller, Laura Sabbado. Vers une école de management entrepreneuriale : Apprendre à entreprendre par la pratique associative. Revue Internationale PME, A paraître, 37 (3/4). ⟨hal-04676238⟩
- Accès au bibtex
- ref_biblio
- Eva Cerio, Tiphaine Chautard Dardé, Elodie Juge, Isabelle Collin-Lachaud. Location de jouets : quelle place pour les distributeurs du secteur face aux ludothèques publiques et aux nouveaux acteurs privés?. Etienne Thil, Université de Montpellier, Oct 2024, Montpellier, France. ⟨hal-04735945⟩
- Accès au bibtex
- ref_biblio
- Gaëlle Pantin-Sohier, Julie Leroy, François Pantin. Entomophagy in Thailand - Perspectives from a researcher, tourists and locals. Association for Consumer Research Annual Conference, Association for Consumer Research (ACR), Sep 2024, Paris, France. ⟨hal-04610791⟩
- Accès au bibtex
- ref_biblio
- Eva Cerio, Alain Debenedetti, Sophie Rieunier. When the secondhand economy is not as good as it seems: understanding conflicts and their (ir)resolutions between users on secondhand resale platforms. Qualitative Market Research: An International Journal, 2024, ⟨10.1108/QMR-05-2023-0069⟩. ⟨hal-04684487⟩
- Accès au bibtex
- ref_biblio
- Emeline Martin, Albéric Tellier. Table Ronde « La créativité dans l’enseignement de la gestion et du management ». 2ème édition du Colloque Management de la créativité et des pratiques innovantes (CréaPI), Jun 2024, Orléans, France. ⟨hal-04614863⟩
- Accès au bibtex
- ref_biblio
- Valérie Hémar-Nicolas, Fanny Thomas, Céline Gallen, Gaëlle Pantin-Sohier. Realistic or not? The impact of packaging images on the acceptance of insect-based food products. Journal of Product & Brand Management, 2024, ⟨10.1108/JPBM-09-2023-4749⟩. ⟨hal-04610843⟩
- Accès au bibtex
- ref_biblio
- Svitlana Plotnytska, Frédérique Chédotel, Aldona Glińska-Neweś. Towards sustainable digital transformation for SMEs: an agenda for future studies. CIMaR, Center for International Business Education & Research (CIBER) at Georgia State University, Jun 2024, Gävle, Sweden. ⟨hal-04626233⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
- ref_biblio
- Gaëlle Pantin-Sohier, Céline Gallen, Joël Bree. Consommation et représentations des insectes – Etat des lieux sur leur comestibilité en Europe (CRI-KEE : Consumption and Representations of Insects – Knowledge on their Edibility in Europe), Session Spéciale Projets ANR.. 40ème Congrès de l’Association Française de Marketing, Université Paris Dauphine, Jun 2024, Paris, France. ⟨hal-04720264⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
- ref_biblio
- Emeline Martin, Ruiz Emilie. Kitto Katsu or Beyond Good Fortune: How did Kit Kat Conquer Japan? (étude de cas). 40ème congrès international de l’Association Française de Marketing (AFM), Jun 2024, Paris, France. ⟨hal-04608670⟩
- Accès au bibtex